piątek, 20 stycznia 2012

Dwadzieścia lat temu wyszliśmy z teatrem na ulicę

Z ogromnym smutkiem przyjąłem wiadomość o śmierci Eugeniusza Mikołajczyka. Instruktora teatralnego Chojnickiego Domu Kultury. Zmarł 19 stycznia 2012 roku. 

To dzięki Geniowi na chojnickich ulicach i placach chojniczanie oswajali się z teatrem ulicznym. Teatr był jego życiową pasją. Miałem przyjemność i zaszczyt być jednym z wielu aktorów Teatru Niepokornego, którego był założycielem i opiekunem. Zagrałem w trzech spektaklach: "Wysłannicy Mistrza Kościeja", "Papierowi kochankowie" i "Przeznaczenie". 

Wycinek prasowy z miesięcznika "Dziewczyna" nr 12/1993
Przez krótki czas Teatr Niepokorny nosił nazwę  Teatr 3 Nurtu.

Z Geniem przetarliśmy szlak, biorąc udział w Festiwalach Teatrów Ulicznych w Jeleniej Górze. Bawiliśmy publiczność na wielu rynkach miast. Krakowa, Wrocławia, Bydgoszczy... długo by wymieniać.

Jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia spotkałem Genka, całkiem przypadkiem, na przedświątecznych zakupach.  Kreślił plany by zebrać w tym roku wszystkich Niepokornych. Długo rozmawialiśmy. Kto by pomyślał, że po raz ostatni...

Powiadają, że nie ma ludzi niezastąpionych. To jest nieprawda.

Nie mogę dzisiaj zebrać myśli. Odczuwam ogromny żal, smutek i pustkę. Straciliśmy fajnego człowieka. Żegnaj Eugeniuszu.

4 komentarze:

  1. Też niedawno z nim rozmawiałam... Mówił, że chce nam sprowadzić Mądzika... Oboje z Panem Eugeniuszem bardzo go lubiliśmy... Odszedł niesamowity Człowiek. Są ludzie niezastąpieni. On do nich należał...

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym podziękować Panu Eugeniuszowi za czas, który kiedyś mi poświęcił. Zawsze będę miała w pamięci jego niezwykły, głęboki głos i ciepły uśmiech. To moje wspomnienie i pożegnanie - Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. [*] I ja muszę dołączyć się do pożegnania Wielkiego Człowieka, który zaszczepił we mnie pasję do teatru, kultury. Współpracowaliśmy razem 3 lata, nigdy nie zapomnę tego czasu...

      Usuń
  3. Odszedł młody człowiek miał tylko 60 lat :( P.S. Pierrot uważaj na siebie :) Wiesław

    OdpowiedzUsuń